Retro kozmetikumok régi-új köntösben

Két ikonikus magyar márka a drogériák polcain

A közelmúltban a férjem szokatlan kéréssel állt elő. Arcszeszre vágyott, de olyan klasszikus, igazi férfias arcszeszre. Jelenleg egy magyar natúr márka férfiaknak szóló arckrémét használja borotválkozás után, de hiányolta a megszokott érzést, ami az arcszesz használatával jár (csípő, égő?). Hiába győzködtem, hogy az alkohol és a mesterséges illatanyagok nem tesznek jót a bőrének, hajthatatlan volt. Végülis azt használ, amit akar… Annyit kértem csak tőle, hogy legalább magyar terméket válasszon.

Aztán a drogériában állva a keskeny kis polc előtt (a férfiak milyen kevés kozmetikum közül választhatnak ), két ismerős termék került a kezünkbe, és végül nemcsak arcszeszt vettünk, hanem egy „habzó borotvakrémet” is. Nekem pedig elakadt a szavam, mert egyrészt nem gondoltam volna, hogy a két márka még létezik egyáltalán, másrészt, hogy árban mennyivel kedvezőbbek, mint a divatos, színes-szagos társaik.

A Figaró Habzó borotvakrém és a Fabulon ’Cool Breeze’ After Shave-jéről van szó. Két ikonikus és nagy múltra visszatekintő magyar cég termékei. Úgy döntöttem, szentelek ezeknek a retró márkáknak és termékeknek egy külön bejegyzést, mert nekem a gyermekkoromat juttatták eszembe és jóleső érzéssel töltött el a visszaemlékezés.

„Fabulon a bőre őre, ezt használja nyakra, főre!”

Aki a 80-as években volt gyerek, még ismerheti a Fabulont, amit azóta is a Helia-D Kft. gyárt. A Fabulon márka átesett ugyan arculatfrissítésen, de a logójuk szinte változatlan. Két termékcsaládja létezik, az Acne Stop és a Sun Care. A férjem által választott after shave-nek az összetétele viszont attól tartok változatlan. Igazi klasszik alkoholos, férfiasra illatosított arcszesz. Hát, nem az összetételéért szeretjük, az biztos.

 Emlékszem, tini koromban azzal borzoltam a kozmetikusom idegeit, hogy a cég Tini tonik névre hallgató arcszeszét használtam a pattanásos bőrömre. Ma már tudom, hogy hiba volt. Az a nagy mennyiségű alkohol, amit a termék tartalmazott, az egyébként is gyulladt bőrömön nem segített, sőt. Különösen nem napi kétszeri használattal. Igaz, ma is használok egy szalicilsavas enyhén alkoholos tonikot, de csupán heti 2-3-szor a ciklusomtól függően, amikor hajlamos a bőröm a pattanásokra. Tehát nem viszem túlzásba. A Tini tonikot egyébként azóta is gyártják, és úgy látom az összetétele is hasonló.

A Sun Care termékcsalád egészen korrekt. Ok, nem egy high-tech, mindenmentes, gyógyszertári márka, de a választék megfelelő, az összetétel egészen szokványos, az áruk pedig nagyon kedvező. Jövő nyáron fogok tenni velük egy próbát, mert nem természetes kozmetikum ugyan, de magyar márka, és én előnyben részesítem a hazait. Az pedig külön elismerésre méltó, hogy évtizedek óta léteznek, és több generációt is kiszolgáltak már.

A Helia-D név egészen biztosan ismerős mindenki számára. Anyai nagyanyám fésülködőasztalán találkoztam először a fekete tégelyes ikonikus arckrémmel, ami azóta is létezik, de a Helia-D azóta több új termékcsaláddal is bővült. A testápolók paraffin tartalmán mindig fennakadok, mert nem értem miért kell egy testápolóba ez a bőrlégzést gátló anyag, de az arcápolási termékeik már haladóbb szemléletet tükröznek.

Sőt, néhány éve megjelent szintén a Helia-D gyártásában a Geek&Gorgeous termékcsalád, ami egy piaci űrt tölt be. Minimál összetételű kémiai hámlasztókat gyártanak, és klassz szérumokat a 101-es sorozatban. Na, ezeket imádom. Ár-érték arányban a legjobb, és igazán klassz kiegészítői lehetnek egy modern arcápolási rutinnak. Később bemutatok majd néhány terméket azok közül, amiket használok tőlük. Az összetételükbe pedig nem lehet belekötni, ez Apolka (Rácz Judit) keze munkáját dícséri. A hölgy a Krémmánia megálmodója és alapítója volt, ma már a saját kozmetikai webáruházát vezeti, de részt vett a Geek&Gorgeous termékek fejlesztésében is. Innen is köszönet érte!

Említettem, hogy Figaró Habzó Borotvakrémmel is bővült a fürdőszobai polc. Tiszta időutazás, ha oda pillantok. A Caola cég logója, pedig pontosan ugyanolyan, mint gyerekkoromban. Szinte a számban érzem a Gabi fogkrém tutti-frutti ízét. Ti emlékeztek még rá?

A borotvakrém összetétele egyébként példaértékű, és úgy tudom szinte nem is változott az elmúlt évtizedekben, viszont mindent tud, amit egy borotvakrémnek kell. Sajnos a sok kockás hasú férfiasan tökéletes modell elcsábította a vevőkört az aloe verás, zselés-géles fancy márkákhoz. Most, hogy újra divat borbélyhoz járni (Barber shop), ismét divatba jönnek a „rendes” borotválkozáshoz szükséges kellékek is, úgymint borotvapamacs, késes-pengés borotva, így Figaró –t sem ciki használni. A férjem szerint nagyon jó, kap is majd hozzá tisztességes eszközöket ajándékba, nehogy ilyen gagyi sokpengéssel kelljen borotválkoznia. Még mit nem?! És mondanom sem kell, ár-érték arányban a Figaró is verhetetlen.

A Caola honlapján megtudjuk, hogy a cég 1831. óta létezik, vagyis  188 éves múltra tekint vissza, és jelenleg is magyar tulajdonban lévő kozmetikai vállalat. A saját kutatási bázissal és kozmetikai gyárteleppel rendelkező vállalat több, a generációkon átívelő márkát tudhat magáénak. Ezek között említhetjük a Barbon és a Figaró férfi kozmetikumokat, a Caola szépségápolási termékeket, az Ovenall szájápolási családot és a Velmetina hajápoló termékcsaládot is.

És….dobpergés, létezik egy új, természetesebb vonalat képviselő babaápolási termékcsaládja, a CaoNatur, ami szakít a régi beidegződésekkel, és mind összetételben, mind arculatban nagyon friss és modern. A honlapon ez áll róla: „95 % – ban természetes összetevőket tartalmazó, 100 %-ban vegán, színezék-, parabén- , kőolajszármazék-, allergénmentes termékekből áll.”

Fotó: caola

Igeeeen!

Egy szó mint száz, ezek a márkák hagyománytisztelők, és az arculatfrissítések ellenére is a klasszikus bőrápolás képviselői, ugyanakkor haladnak a korral és megalkották saját, káros anyagoktól mentes, természetesebb termékcsaládjaikat is. Mert az igények a divathullámok ellenére is sokfélék. Évtizedek óta adnak munkát magyar embereknek, amiért tisztelet illeti őket. Nagy vágyam, hogy egyszer elmehessek egy gyárlátogatásra egyik kozmetikai üzemükbe. Imádom a gyárakat!

 

Ha szívesen olvasnál még magyar kozmetikumokról, kattints a korábbi bejegyzésre:

5 tipp Kim Kardashian kozmetikusától

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.